10 telemarketing tips – Tip 6: Kies de juiste personen

De sleutel tot goede telemarketing is houding en enthousiasme. Want iemand met een uitstekende houding en passie voor uw diensten zal beter presteren dan iemand met een pure technische kennis van zaken. Persoonlijkheid en relaties opbouwen zijn cruciaal voor een telemarketeer. Studies tonen aan dat slechts 7% van alle menselijke communicatie relevant is. Lichaamstaal is het belangrijkst gevolgd door intonatie. Vandaar dat het veel belangrijker is welke intonatie u gebruikt via telefoon dan wat u zegt.
Kies daarom voor mensen die gepassioneerd zijn. Zorg er ook voor dat telemarketeers overeenkomsten hebben met de prospecten die u belt. Wanneer u de marketing director van Mars of Unilever belt, wilt u liever niet dat dit telefoontje gepleegd wordt door een 18 jarige. Peer-to-peer communicatie is belangrijk bij de opbouw van een database. Daarom wilt u geen personen die niet voorbij de rottweiler geraakt die aan de inkom staat wanneer hij/zij geconfronteerd wordt met een verhitte discussies of lastige vragen.
U gaat liever voor iemand die open communiceert en communicatief erg sterk is. Die met andere woorden kan discussiëren over de uitdagingen en hoe ze samen met u te overwinnen.
Lees ook tip 1: Tijd voor actie!
Lees tip 2: Werk aan uw positie
Lees ook tip 3: Definieer uw doelgroep
Lees ook tip 4: Koop de juiste data
Lees tip 5: Brief en leidt uw team goed op
Lees ook Tip 7: Geduld is een schone deugd
Lees ook Tip 8: Stel realistische objectieven
Lees ook tip 9: Opvolgen en nog eens opvolgen
Lees ook Tip 10: Bouw dynamiek op
Volg dit onderwerp, want iedere week geven we een tip mee!