Outbound callcenter

Callcenter diensten uitbesteden aan een extern bureau kent veel voordelen. Door beroep te doen op een gespecialiseerd firma,  kan u uw persooneelskosten aanzienlijk verlagen. Bij outsourcing betaalt u enkel en alleen voor de tijd die er aan de telemarketingactiviteiten besteed wordt.
Weet echter dat er tussen de callcenters onderling heel wat verschillen kunnen zijn. Zo dient u goed het onderscheid te maken tussen een inbound callcenter en een outbound callcenter. Laten we deze laatste dienstverlening even van naderbij bekijken.

Wat betekent outbound?

Outbound callcenter: welke diensten biedt het aan?
Outbound betekent dat de callcenter zich enkel zal focussen op uitgaande gesprekken. Deze kunnen o.a. betrekking hebben tot het prospecteren van nieuwe, potentiële klanten met het oog op het genereren van leads of het aantrekken van nieuwe leveranciers.
Gewoonlijk zijn outbound callcenter diensten gericht op commerciële doelstellingen. Maar vergis u zich echter niet, u kan ook de hulp van een outbound callcenter inroepen voor bijvoorbeeld het beantwoorden van enquêtes met het oog op het verkopen van een nieuw product of dienst.

Benieuwd naar de verschillende diensten van een outbound callcenter? 

Ontvang GRATIS advies + offertes

De slaagkans van een outbound callcenter hangt heel sterk af van de ervaring van de callcenter medewerker. Een goede en grondige opleiding is dus vereist.
Wanneer u callcenter medewerkrs opleidt, werkt “the mushroom treatment” niet. Het is een illusie om uw personeel in een donkere kamer, hen afval laten eten en hopen dat ze resultaten zullen boeken. Dit betekent dus dat het management het personeel goed moet briefen en geen beslissingen kan nemen zonder terug te koppelen. Het personeel wordt immers beïnvloed door deze beslissingen. Natuurlijk wil dit niet zeggen dat ze elk aspect van uw service vanbinnen en vanbuiten moeten kennen. Het is vooral belangrijk
dat ze weten:

  • Waarom uw product of dienst uniek is
  • Waarom een prospect uw product of dienst zou moeten opmerken
  • Waarom ze uw product of dienst nu zouden moeten opmerken
  • Welke problemen uw product of dienst kunnen oplossen

Wenst u het telefonisch klantencontact uit te besteden, weet dan dat u zowel beroep kunt doen op callcenters die zowel inbound als outbound-diensten aanleveren. Wenst u zich enkel toeleggen op bijvoorbeeld leadgeneratie, dan zal een outbound callcenter meer aan uw behoeften beantwoorden.

Verschil tussen inbound en outbound telemarketing

Zoals hierboven aangehaald beschikt een outbound callcenter dus vooral over verkoopvaardigheden. Dit kan gaan van een telefonische verkoop tot marktonderzoeken, enquêtes, database verrijking en leadgeneratie.
Inbound callcenters zullen daarentegen betrekking hebben met inkomende telefoongesprekken. Klantentevredenheid is enorm belangrijk. Het is dus noodzakelijk dat bij elke vraag of opmerking, de klant bij de juiste persoon terecht kan. Een optimale klantervaring staat namelijk aan de basis van uw jaarlijkse omzet en helpt de zakelijke doestellingen binnen uw bedrijf te bereiken.
Door de klant op een efficiënte manier te kunnen helpen wordt uw bedrijf niet alleen erkend omwille van de verkochte producten, maar ook de geleverde dienst. Inbound callcenter diensten omvatten dus voornamlijk  helpdesks, technische ondersteuning, informatielijnen, …

De sleutel tot succes is luisteren naar uw klant, proberen te begrijpen, juiste vragen stellen en interesse tonen. Onhoudt gewoon het WIFM concept, met andere woorden “What’s In It For Me”. Dat is belangrijk voor een potentiële klant, welk voordeel brengt een product of dienst hem. Stop met roepen hoe geweldig u bent, daar geven ze minder om.

Callcenter outbound ervaringen

Outbound callcenter voor klantentevredenheidsenquête

We hebben onlangs een nieuw product gelanceerd en hebben een enquête opgestart zodoende de klantentevredenheid te meten. Deze dienst hebben we volledig uitbesteed aan een Outbound callcenter. Niet alleen werd er uitstekend werk geleverd, de prijs die ervoor betaald werd was zeer redelijk.

Outbound callcenter gezocht voor leadgeneratie

Ik was op zoek naar een outbound callcenter om onze leadgeneratie te verhogen. Het was echter moeilijk om de juiste callcenter te vinden die aan de behoeften van ons bedrijf beantwoordde. Via Callcenter-vergelijk.be konden we éénvoudig, gratis en vrijblijvend het juiste telemarketing bureau vinden. Ondertussen is onze leadgeneratie al met 20% gestegen.

Op zoek naar de juiste outbound callcenter medewerker?

Op zoek naar een callcenter medewerker?
Bent u op zoek naar een extra klantendienst? Wenst u uw verkoopactiviteiten uit te besteden. Twjfel dan niet om uw gratis offerte aan te vragen en verschillende outbound callcenters met elkaar te vergelijken.
Callcenters zijn de juiste plaats om telemarketing te laten doen door professionals. Kies uw dienst uit en laat een gratis offerte maken op het gebied van acquisitie, klantendienst, een backup service, reserveringen te maken,… Laat u verrassen met scherpe prijzen en de vele mogelijkheden die callcenters u kunnen aanbieden.