10 telemarketing tips – Tip 3: Definieer uw doelgroep

Een goed  voorstel voor een verkeerde doelgroep brengt u nergens. Dan mist u uw doel. Een doorsnee voorstel naar iemand die op zoek is naar uw dienst, brengt u een stap dichter naar het verkopen ervan. Neem daarom de tijd om na te gaan welke soort bedrijven waarschijnlijk het meest gebruik maken van uw diensten. Dit is stap nummer één. Wanneer u beslist om u zich te richten op farmaceutische bedrijven zonder dat u over relevante farmaceutische ervaring beschikt, zal het waarschijnlijk moeilijk worden om in deze sector door te breken.
Daarom is het best dat u uw focus legt op uw sterke punten. Op welke gebieden is uw bedrijf specialist? Welk straf werk heeft u verricht in een specifieke sector? Welke bekende klanten heeft u in deze sector? Selecteer een sector die u begrijpt in plaats van een sector met een hoge toetredingsdrempel.
Eenmaal u gekozen heeft voor een sector, zoekt u de beslissingnemer van deze sector. Dat is de persoon waar u zeker mee moet praten. Begin zo hoog mogelijk in de hiërarchie. Wanneer ze u afwijzen, heeft u tenminste geprobeerd om met de persoon te praten die de touwtjes in handen heeft op vlak van aankoop.
Lees ook tip 1: Tijd voor actie!
Lees ook tip 2: Werk aan uw positie
Lees ook tip 4: Koop de juiste data
Lees ook tip 5: Brief en leidt uw team goed op
Lees ook tip 6: Kies de juiste personen
Lees ook Tip 7: Geduld is een schone deugd
Lees ook Tip 8: Stel realistische objectieven
Lees ook tip 9: Opvolgen en nog eens opvolgen
Lees ook Tip 10: Bouw dynamiek op
Volg dit onderwerp, want iedere week geven we een tip mee!