Ontvang gratis tot 3 offertes voor Callcenter (inbound, outbound)

Welk type callcenter opdracht wenst u?
Prospectie of afspraakplanning
Televerkoop
Afhandelen binnenkomende oproepen
Helpdesk, hotline
Studie, enquête of marktonderzoek
Updaten van adressenbestanden of datacleaning
Andere callcenter opdracht
Wat is uw doelgroep?
Bedrijven
Particulieren
Bedrijven + Particulieren
Welk budget voorziet u voor de callcenter opdracht?
€1.000 tot €5.000
€5.000 tot €10.000
€10.000 tot €20.000
Meer dan €20.000
Ik weet het niet / Te bepalen
Voornaam
Achternaam
E-mail
Telefoon
U bent...
Adres (straat, nr., bus)
Postcode
Plaats
Land


telemarketing offertes

Verschil tussen inbound en outbound callcenters

Offertes: vergelijken   Rubriek: 1. Callcenter

Wanneer we het hebben over callcenters wordt er vaak een onderscheid gemaakt tussen inbound. Hoewel er in de meeste gevallen een combinatie gebruikt wordt zijn er toch veel callcenters die vooral op inbound oproepen werken. Dit betekent dat de klanten of potentiële klanten zelf bellen naar het callcenter met hun vraag. Het zijn dus “inkomende oproepen”, vandaar de verwoording “inbound”. Wanneer medewerkers van een callcenter zelf de mensen gaan opbellen en dus actief “uitgaande telefoontjes” gaan maken, dan spreekt men van “outbound”.

Inbound vs Outbound

Telemarketing Kantoor

Telemarketing Kantoor

Voor velen is inbound makkelijker dan outbound omdat men bij inbound telefoontjes zelf niet actief moet bellen naar de klanten of prospecten. De mensen bellen op met een vraag of probleem en op die manier kan men in het callcenter een oplossing bieden of kijken waar het probleem zit. Mensen die dus opbellen weten waarover het gaat en hoeven niet verder geïnformeerd te worden over het bedrijf.

Wanneer men aan outbound gesprekken doet, dan weten de mensen die opgebeld worden totaal niet wie je bent of waarvoor je belt en dus heeft men eerst nog het informerende gedeelte van het gesprek. Hoewel sommigen dit eerder opdringerig vinden kan dit ook heel wat voordelen bieden. In vele gevallen belt men naar een inbound callcenter enkel en alleen met problemen of klanten die niet tevreden zijn. Als men echter zelf de klanten gaat opbellen, dan is de kans dat het ontevreden klanten zijn toch altijd kleiner.

Opleidingen voor Telemarketeers

Telemarketing

Telemarketing

Inbound en outbound callcenters werken altijd met operatoren en medewerkers die continu opleidingen krijgen over hoe en wat ze zaken moeten zeggen tegen de klanten of potentiële klanten. Deze opleidingen zijn cruciaal in het telemarketing gebeuren en bieden heel wat voordelen ten opzichte van mensen die zelden een opleiding gekregen hebben. Vooral op gebied van klantvriendelijkheid, omgaan met ontevreden klanten en het commercieel aanbrengen van producten via de telefoon zijn de belangrijkste onderdelen die men krijgt op een cursus. Dit is ook de reden waarom men veel beter gebruik maakt van een inbound of outbound callcenter om aan telemarketing te doen dan dat men dit zelf gaat doen.

Deze mensen weten namelijk perfect waarover ze spreken en hebben in de meeste gevallen ook geen band met de klanten die hen opbellen of die zij moeten opbellen. Dit kan af en toe wel een groot voordeel zijn in het uitleggen van bepaalde zaken of het commercieel onderhandelen. Bovendien kan het zijn dat wanneer er bepaalde klanten met problemen zijn die u opbellen, u hun opmerkingen té persoonlijk zou opvatten, wat een verdere samenwerking met de klant in het gedrang zou kunnen brengen. De medewerkers van het callcenter hebben dit probleem niet en zullen bijgevolg ook veel minder gevoelig zijn aan deze zaken.

Vraag vandaag nog uw vrijblijvende offertes aan voor de samenwerking met een inbound of outbound callcenter en zorg voor een goede klantopvolging, veel commerciële acties en hogere rendementen!