Ontvang gratis tot 3 offertes voor Callcenter (inbound, outbound)

Welk type callcenter opdracht wenst u?
Prospectie of afspraakplanning
Televerkoop
Afhandelen binnenkomende oproepen
Helpdesk, hotline
Studie, enquête of marktonderzoek
Updaten van adressenbestanden of datacleaning
Andere callcenter opdracht
Wat is uw doelgroep?
Bedrijven
Particulieren
Bedrijven + Particulieren
Welk budget voorziet u voor de callcenter opdracht?
€1.000 tot €5.000
€5.000 tot €10.000
€10.000 tot €20.000
Meer dan €20.000
Ik weet het niet / Te bepalen
Voornaam
Achternaam
E-mail
Telefoon
U bent...
Adres (straat, nr., bus)
Postcode
Plaats
Land


telemarketing offertes

De werking en voordelen van telemarketing

Offertes: vergelijken   Rubriek: 2. Voordelen callcenter
Telemarketing Kantoor

Een telemarketingbedrijf is een bedrijf dat zich specialiseert in marktprocessen via telefonische gesprekken met potentiële klanten, in het vakjargon de prospects genoemd. Via rechtstreeks contact worden goederen of diensten te koop aangeboden. Deze telefonische verkoop kan zowel door interne diensten van het bedrijf als door externe diensten, de zogenaamde callcenters, worden verzorgd. Voor vele bedrijven is dit een belangrijke, vitale schakel in hun bedrijfsproces, die verantwoordelijk is voor naambekendheid, groei en succes van het bedrijf en haar producten/diensten.

Wat zijn de voordelen van telemarketing?

Telemarketing Oplossingen Vergelijken

Telemarketing Oplossingen Vergelijken

Inbound gesprekken

  • Direct, persoonlijk contact met de beller, op maat van de (mogelijke) klant, waardoor het vertrouwen in het bedrijf en de producten of diensten wordt versterkt;
  • Door communicatie met de juiste persoon, die verantwoordelijk is voor het nemen van een beslissing inzake inkoop, is er meer kans dat het gesprek ook in een verkoop zal resulteren;
  • Uit de interesse die de beller toont voor de producten of diensten van het bedrijf, kan de telemarketeer afleiden welke producten of diensten best worden aangeprezen. Dit Fingerspitzengefühl van de televerkoper is een groot voordeel in vergelijking met standaard invulformulieren op papier of via internet, waar deze belangrijke informatie niet uit de aankruisvakjes kan worden afgeleid;
  • In geval van inbound gesprekken voor agendabeheer, is een groot voordeel de aanzienlijke verbetering van de afsprakenplanning en een snellere , meer doelgerichte, logische inplanning van de agenda.

Outbound gesprekken

  • Ook hier is het directe, persoonlijke contact met de prospect (mogelijke klant) een voordeel, zij het dan wel omwille van de feedback die de telemarketeer kan registreren na het verkoopsgesprek: welk product of service was interessant voor de prospect, of omgekeerd waarom was er geen interesse? Callcenters registreren deze feedback en zorgen dat die voor de opdrachtgever onmiddellijk toegankelijk is.
  • Uit de meetbare resultaten van het gevoerde prospectiegesprek kan een ondersteuning worden uitgewerkt om de marktstrategie in functie van de verkregen feedback bij te sturen, waardoor meer doelgericht aan de verkoop kan worden gewerkt.
  • Een ander belangrijk voordeel van telemarketing via outbound callcenters is het scherpstellen van de mogelijke doelgroep, zodat efficiënter kan worden verder gewerkt aan telefonische verkoop en de inspanningen enkel op de specifieke doelgroep wordt geconcentreerd;
  • Last but not least is het een niet te versmaden voordeel dat televerkopers geen verplaatsingskosten met zich meebrengen: een direct, persoonlijk contact is verzekerd, zonder daarvoor de deur uit te moeten!

Vergelijk zelf verschillende call center oplossingen en ontdek de vele voordelen van Telemarketing voor uw bedrijf.