Ontvang gratis tot 3 offertes voor Callcenter (inbound, outbound)

Welk type callcenter opdracht wenst u?
Prospectie of afspraakplanning
Televerkoop
Afhandelen binnenkomende oproepen
Helpdesk, hotline
Studie, enquête of marktonderzoek
Updaten van adressenbestanden of datacleaning
Andere callcenter opdracht
Wat is uw doelgroep?
Bedrijven
Particulieren
Bedrijven + Particulieren
Welk budget voorziet u voor de callcenter opdracht?
€1.000 tot €5.000
€5.000 tot €10.000
€10.000 tot €20.000
Meer dan €20.000
Ik weet het niet / Te bepalen
Voornaam
Achternaam
E-mail
Telefoon
U bent...
Adres (straat, nr., bus)
Postcode
Plaats
Land


telemarketing offertes

10 telemarketing tips – Tip 5: Brief en leidt uw team goed op

Offertes: vergelijken   Rubriek: 4. Tips
Brief uw team

Wanneer u telemarketeers opleidt, werkt “the mushroom treatment” niet. Het is een illusie om uw personeel in een donkere kamer, hen afval laten eten en hopen dat ze resultaten zullen boeken. Dit betekent dus dat het management het personeel goed moet briefen en geen beslissingen kan nemen zonder terug te koppelen. Het personeel wordt immers beïnvloed door deze beslissingen. Natuurlijk wil dit niet zeggen dat ze elk aspect van uw service vanbinnen en vanbuiten moeten kennen. Het is vooral belangrijk dat ze weten:

  • Waarom uw product of dienst uniek is
  • Waarom een prospect uw product of dienst zou moeten opmerken
  • Waarom ze uw product of dienst nu zouden moeten opmerken
  • Welke problemen uw product of dienst kunnen oplossen

Hoe kunt u uw team goed opleiden?

Het helpt om een schriftelijke briefing te geven en een presentatie aan diegene die de uiteindelijke telefoontjes gaan plegen. Het is ook aan te raden dat ze na deze presentatie vragen kunnen stellen.

Vergeet niet dat goede communicatie belangrijk is, omdat uw telemarketeers gaandeweg dingen leren. Wanneer u regelmatig terugkoppelt, kunt u snel reageren op eventuele gaten in hun kennis.

Gebruik open vragen en geen gesloten vragen tijdens een telefoongesprek. Dit zal een beter resultaat opleveren en de relatie ondersteunen. Uw bedrijf toont meer interesse in een potentiële klant  op deze manier. Begin met vragen, zoals hoe, wat, waar, welke, enzovoort. En gebruik een minimum aan mogelijk gesloten vragen, bijvoorbeeld ja- en nee vragen.

Het is belangrijk om uw voordelen niet op te dringen bij mensen. De sleutel tot succes is luisteren naar uw potentiële klant, proberen te begrijpen, juiste vragen stellen en interesse tonen. Onhoudt gewoon het WIFM concept, met andere woorden “What’s In It For Me”. Dat is belangrijk voor een potentiële klant, welk voordeel brengt een product of dienst hem. Stop met roepen hoe geweldig u bent, daar geven ze minder om.

Lees ook tip 1: Tijd voor actie!
Lees ook tip 2: Werk aan uw positie
Lees ook tip 3: Definieer uw doelgroep
Lees ook tip 4: Koop de juiste data
Lees ook tip 6: Kies de juiste personen
Lees ook Tip 7: Geduld is een schone deugd
Lees ook Tip 8: Stel realistische objectieven
Lees ook tip 9: Opvolgen en nog eens opvolgen
Lees ook Tip 10: Bouw dynamiek op

Volg dit onderwerp, want iedere week geven we een tip mee!