Ontvang gratis tot 3 offertes voor Callcenter (inbound, outbound)

Welk type callcenter opdracht wenst u?
Prospectie of afspraakplanning
Televerkoop
Afhandelen binnenkomende oproepen
Helpdesk, hotline
Studie, enquête of marktonderzoek
Updaten van adressenbestanden of datacleaning
Andere callcenter opdracht
Wat is uw doelgroep?
Bedrijven
Particulieren
Bedrijven + Particulieren
Welk budget voorziet u voor de callcenter opdracht?
€1.000 tot €5.000
€5.000 tot €10.000
€10.000 tot €20.000
Meer dan €20.000
Ik weet het niet / Te bepalen
Voornaam
Achternaam
E-mail
Telefoon
U bent...
Adres (straat, nr., bus)
Postcode
Plaats
Land


telemarketing offertes

10 telemarketing tips – Tip 9: Opvolgen en nog eens opvolgen

Offertes: vergelijken   Rubriek: 4. Tips
Telemarketing

Bij telemarketing moet u bereid zijn om alles op te volgen van het begin tot het einde. Dit betekent dat u onderstaande punten in acht moet nemen:

  • Schrijf informatie dat beschikbaar is voor prospects die daarnaar op zoek zijn. Zorg ervoor dat deze informatie relevant is!
  • Bereid een goede mailing voor, voor prospects die op zoek zijn naar meer informatie via e-mail. Een goede copy of een simpele PDF met een case studie zou voldoende moeten zijn.
  • Zorg ervoor dat e-mails en bevestigingen voor bezoeken aan een prospect meteen verstuurd worden.
  • Verander nooit het uur van bezoek, tenzij het niet anders kan.
  • Bereid op voorhand het bezoek voor, bekijk ten minste de website van de prospects
  • Plan uw bijeenkomst. Wees niet te aanwezig. Het is beter om te luisteren dan de prospects te overdonderen met een Powerpoint.
  • Leg de volgende stappen vast na de bijeenkomst. Leg een datum vast voor een volgende bijeenkomst of een telefoontje.
  • Volg op wanneer u vorig punt overeen komt en blijf dit doen tot wanneer de lead een zakelijk contact wil aangaan met u of wanneer blijkt dat er geen zakelijk contact uit uw ontmoeting voortkomt. Dit kan eerder een lang proces zijn of een kort, dit hangt af van uw type bedrijf en de kosten van verkoop.
  • Zorg ervoor dat u dat u telemarketeers debrieft over de situatie, zo weten zij ook dat een bepaald punt in de running is of afgesloten.

Lees ook tip 1: Tijd voor actie!
Lees tip 2: Werk aan uw positie
Lees ook tip 3: Definieer uw doelgroep
Lees ook tip 4: Koop de juiste data
Lees tip 5: Brief en leidt uw team goed op
Lees ook Tip 7: Geduld is een schone deugd
Lees ook Tip 8: Stel realistische objectieven
Lees ook Tip 10: Bouw dynamiek op

Volg dit onderwerp, want volgende week geven we de laatste tip mee!